Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DC-G9 II - test aparatu

Panasonic Lumix DC-G9 II
17 maja 2024
Maciej Latałło Komentarze: 49

1. Wstęp

Zaprezentowany w grudniu zeszłego roku Lumix G9 II zastąpił model G9, pokazany dość dawno, bo aż 6 lat wcześniej. Generalnie, G9 II to ważny model dla Panasonika, bowiem jest to pierwszy aparat systemu Mikro 4/3 tej firmy, wyposażony w autofocus oparty nie tylko o detekcję kontrastu, ale również fazy (nareszcie!). Rozdzielczość sensora pozostała natomiast na takim samym poziomie, jak w GH6, tj. 25 megapikseli, podobnie nie zastosowano architektury warstwowej, zapewniającej bardzo krótkie czasy odczytu danych z matrycy (jak np. w OM-1). Generalnie, między G9 II i GH6 istnieje jeszcze naprawdę sporo podobieństw, np. interfejs, ekran LCD, czy tryb wysokiej rozdzielczości.

Panasonic Lumix DC-G9 II - Wstęp

W przypadku G9 oraz jego następcy, uwagę zwraca spory rozmiar obudów, wykraczający nieco poza to, do czego przyzwyczaiły nas urządzenia systemu Mikro 4/3. W G9 II sytuacja jest o tyle ciekawa, że do jego wykonania użyto szkieletu o tych samych wymiarach, co pełnoklatkowego S5 II. Zachowano także uszczelnienia oraz zestaw elementów sterujących. Widać zatem już „na papierze”, że G9 II zapowiada się na model o dopracowanej ergonomii. Jego rozbudowane funkcje filmowe zasługują na odrębne omówienie, co też uczyniliśmy w teście filmowym tego modelu.

Panasonic Lumix DC-G9 II - Wstęp

O wydajności oraz osiągach Lumiksa G9 II dowiecie się z dalszych rozdziałów naszego testu, do którego lektury serdecznie zapraszamy. Porównanie danych technicznych tego aparatu z poprzednikiem i przykładowymi bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

----- R E K L A M A -----

Panasonic Lumix DC-G9 II - Wstęp

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DC-G9 II
Data premiery 2023-09-12
Liczba pikseli 25.21 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4:3: 5776x4336(L) / 4096x3072(M) / 2944x2208(S) / 11552x8672(XL) / 8192x6144(LL)
• 3:2: 5776x3848(L) / 4096x2728(M) / 2944x1960(S) / 11552x7696(XL) / 8192x5464(LL)
• 16:9: 5776x3248(L) / 4096x2304(M) / 2944x1656(S) / 11552x6496(XL) / 8192x4608(LL)
• 1:1: 4336x4336(L) / 3072x3072(M) / 2208x2208(S) / 8672x8672(XL) / 6144x6144(LL)
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 26.52 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.31, DPOF, DCF), RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC, Apple ProRes
MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC
• Dźwięk: MOV: LPCM - 2 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity, 4 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity
MP4: AAC - 2 kanały, 48 kHz/16 bitów
Zakres ISO • Przy zdjęciach i filmowaniu: 100-25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 50
• Przy filmowaniu w V-Log: 250-25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 125
Migawka Szczelinowa
• Mechaniczna: 60 s - 1/8000 s, Bulb (do 30 minut),
• Mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną: 60 x - 1/2000 s,
• Elektroniczna 60s - 1/32000 s,
• W trybie filmowym 1/8 - 1/25000 s,
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie
Mnożnik ogniskowej względem pełnej klatki: 2x
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 5.8K 4:3 (5760 x 4320) do 30 kl/s
• 5.7K 17:9 (5728 x 3024) do 60 kl/s
• 4.4K 4:3 (4352 x 3264) do 60 kl/s
• 4K DCI 17:9 (4096 x 2160) do 120 kl/s
• 4K UHD 16:9 (3840 x 2160) do 120 kl/s
• Full HD (1920 x 1080) do 300 kl/s
• brak ograniczeń czasu nagrywania
• profile V-Log oraz Hybrid Log Gamma
Ogniskowanie Hybrydowy autofokus oparty o detekcję fazy oraz o detekcję kontrastu, pracujący w zakresie od -4 do 18 EV (dla f/2.0 i ISO 100)
• Tryby: pojedynczy AF-S, ciągły AF-C, manualny MF
• Tryby AF: Śledzenie / Pełny obszar AF / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint
• Inteligentne wykrywanie obiektów (ludzie, twarze, oczy, zwierzęta, głowy i oczy zwierząt, samochody, motocykle)
• Inteligentne śledzenie wybranego celu
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
• Tryby pomiaru: Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy /
• Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla f/2.0 i ISO 100)
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli • AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
• ustawienia wg skali Kelvina w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Program AE (P) / Priorytet przysłony AE (A) / Priorytet migawki AE (S) / Ekspozycja manualna (M) / Creative Video (P/A/S/M) / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny
Zdjęcia seryjne Migawka mechaniczna:
• H: 14 kl./s (AFS/MF), 10 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/AFC/MF), L: 2 kl./s (AFS/AFC/MF)
Migawka mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną:
• H: 14 kl./s (AFS/MF), 9 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/AFC/MF), L: 2 kl./s (AFS/AFC/MF)
Migawka elektroniczna:
• SH75: 75 kl./s (AFS/MF), SH60: 60 kl./s (AFS/AFC/MF), SH20: 20 kl./s (AFS/AFC/MF), SH75 PRE: 75 kl./s (AFS/MF), SH60 PRE: 60 kl./s (AFS/AFC/MF), SH20 PRE: 20 kl./s (AFS/AFC/MF), H: 14 kl./s (AFS/MF), 9 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/AFC/MF), L: 2 kl./s (AFS/AFC/MF)
*Tryby z "PRE" w nazwie oznaczają możliwość zapisania klatek rejestrowanych w buforze przed wciśnięciem migawki
Lampa błyskowa Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Auto / auto/redukcja czerwonych oczu / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi
• Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia), czas niestandardowy
Karta pamięci 2 x Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-II
LCD W pełni rozkładany do boku, 3.0-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.840.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Wizjer Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.8x (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +2.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka, odświeżanie 60 lub 120 Hz
Komunikacja i złącza Złącza:
• złącze USB 3.2 gen 2 typu C,
• wyjście HDMI typu A
• wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm,
• wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm
• wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm,
• gniazdo synchronizacji lampy błyskowej, używane również jako wejście / wyjście kodu czasowego (z przejściówką na BNC),
Komunikacja:
•  Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac 2.4 oraz 5 GHz,
• Bluetooth 5.0, Bluetooth Low Energy (BLE),
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, 2200 mAh, 16 Wh,
• wydajność: 310-390 zdjęć w trybie normalny, 1300-1350 w trybie oszczędzania energii, wyniki zależą od stosowania karty SD lub dysku SSD podpiętego do USB jako nośnika pamięci
• Możliwość zasilania przez USB,
Akcesoria Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, pasek na ramię, akumulator, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C)
Waga 575 g (bez akumulatora i karty pamięci)
658 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 134.3 × 102.3 × 90.1 mm
Dodatkowe informacje • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S. o deklarowanej wydajności 8 EV


Poprzedni rozdział