Panasonic Lumix S1 II - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych aparatem Panasonic Lumix S1 II podczas tegorocznego zlotu czytelników naszego portalu.
Zdjęcia tradycyjnie powstały przy minimalnych nastawach wyostrzania i redukcji szumu w aparacie. Do ich wykonania użyliśmy obiektywów:
- Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2.8,
- Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art,
- Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art.
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 33.0 mm f/6.3, exp. 1/125 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9.7 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 35.0 mm f/2.8, exp. 1/80 s, ISO 640 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9.3 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 38.0 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 125 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.1 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 28.0 mm f/2.8, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9.4 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 57.0 mm f/2.8, exp. 1/125 s, ISO 500 Plik: JPG, 6000 × 4000, 8.3 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 24.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 125 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.8 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 60.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9.2 MB |
Aparat: DC-S1M2, LUMIX S 24-60/F2.8
Parametry: 24.0 mm f/2.8, exp. 1/125 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.4 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/50 s, ISO 16000 Plik: JPG, 6000 × 4000, 8.7 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/50 s, ISO 40000 Plik: JPG, 6000 × 4000, 11.6 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/50 s, ISO 8000 Plik: JPG, 6000 × 4000, 8 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/50 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/2, exp. 1/50 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.2 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/50 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.4 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 12800 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.5 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/200 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.4 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/2.8, exp. 1/400 s, ISO 51200 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.5 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/50 s, ISO 800 Plik: JPG, 6000 × 4000, 10.3 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 1600 Plik: JPG, 6000 × 4000, 11 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/200 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000 × 4000, 11.8 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/400 s, ISO 6400 Plik: JPG, 6000 × 4000, 11.5 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/800 s, ISO 12800 Plik: JPG, 6000 × 4000, 11.8 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/1600 s, ISO 25600 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.3 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/3200 s, ISO 51200 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.6 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/50 s, ISO 400 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.8 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/100 s, ISO 800 Plik: JPG, 6000 × 4000, 8.9 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/5, exp. 1/160 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 10.6 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/5, exp. 1/125 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9.9 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/4, exp. 1/320 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.8 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/1000 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.4 MB |
Aparat: DC-S1M2, 50mm F1.2 DG DN | Art 024
Parametry: 50.0 mm f/1.2, exp. 1/2500 s, ISO 100 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.3 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 24.0 mm f/2.8, exp. 1/60 s, ISO 500 Plik: JPG, 6000 × 4000, 7.7 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 39.0 mm f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 3200 Plik: JPG, 6000 × 4000, 10.6 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 24.0 mm f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 4000 Plik: JPG, 6000 × 4000, 11.7 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 24.0 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 2000 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.6 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 24.0 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 1600 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.4 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 24.0 mm f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 640 Plik: JPG, 6000 × 4000, 9.2 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 33.0 mm f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 640 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12 MB |
Aparat: DC-S1M2, 24-70mm F2.8 DG DN II | Art 024
Parametry: 58.0 mm f/2.8, exp. 1/80 s, ISO 640 Plik: JPG, 6000 × 4000, 12.5 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jak zostaje się modelką?
Dostałeś odpowiedź w ubiegłym tygodniu:
‘Negatyw 26 lipca 2025, 11:55
@PDamian, wystarczy że zmienisz płeć.’
Ciekawa kolorystyka zdjęć...
@PDamian
Najwyraźniej wystarczy się krzywo powyginać bez składu i ładu. Nie trzeba nawet figury Victoria's Secret :)
Nawet spoko
Niesamowite jak dobrze wygląda ISO25600.
Nawet fajny, ale optyki mało, chyba żeby się ratować Sigmami.
Mamy L Alliance, więc Sigma, to nie jest 'ratowanie się', tylko część koncepcji, do tego oczywiście Leica, no i coraz więcej 'Chińczyków' z AF.
brt - sprawdź zanim napiszesz. Jesteś jedno kliknięcie od tego. Cytat ze wstępu do testu Panasonika 1.4/50:
"W sumie, w momencie przygotowywania tego materiału (lipiec 2025 roku), w systemie L-mount mamy do dyspozycji prawie sto obiektywów wyposażonych w autofokus. A jeśli komuś wciąż mało, można rozejrzeć się za ofertą obiektywów manualnych od producentów chińskich choćby takich jak Venus Optics Laowa, Meike, Mitakon, 7Artisans, TTArtisan czy Sirui."
@Arek - a ile z tego to Sigma?
Leica - 17 (wliczajac rebrandowane sigmy)
Sigma - 43 (wliczajac lustrzankowe dostosowane do mocowania L)
Panasonic - 19
Samyang - 1
Liczone tylko te pod ff, jest jeszcze troche sigmy i leici pod apsc
Tak swoją drogą to ciekawe czy Optyczni doprowadzą kiedyś bazę szkieł do porządku, bo w przypadku L-mount nie da się nawet wyświetlić wszystkich szkieł.
No i 6 Meike, 2 7Artisan... Mam wrażenie, że przydałby się artykuł opisujący korzystanie z bazy danych Optycznych, ew. wprowadzić do FAQ? ;-)
@JarekB
Przydałby się przede wszystkim sensowny interfejs zapytań, a w przypadku L-mount scalenie bazy z bagnetem T, bo to jest to samo mocowanie, tylko w międzyczasie zmieniło nazwę.
Generalnie baza szkieł jest pełna błędów, które wielokrotnie były wskazywane, a Redakcja zamiast je poprawić to brnie dalej.
lord13 - tyle, że czasami wskazywane błędy okazywały się nie być błędami tylko np. zgrubnym podejściem w zapisie pól widzenia podawanym przez producentów jak to było ostatnio z modelami Panasonika.
Abstrahując od tego, że bardzo często wiele obiektywów, czasami oficjalnie, czasami po cichu, dorabia się nowego mocowania, którego w momencie premiery nie było. Musiałbym delegować kogoś z redakcji, kto by za każdym razem czuwał, cofał się do bazy i w każdym takim modelu zaznaczał nowe mocowanie.
BTW. Jakich szkieł L-mount brakuje w bazie?
@Arek
Lista błędów w bazie to dłuższa historia, więc może po weekendzie.
"BTW. Jakich szkieł L-mount brakuje w bazie?"
Nie tyle brakuje, co jest to rozbite na 2 mocowania (L i T), powinno być jedno, bo tylko nazwa się zmieniła.
Mocowanie Leica T słusznie jest osobno, bo to obiektywy kryjące APS-C, a nie FF.
Przecież w bazie mamy już takie rozgraniczenia np. EF i EF-S czy Sony E i Sony FE.
@Arek
"Mocowanie Leica T słusznie jest osobno, bo to obiektywy kryjące APS-C, a nie FF."
Zwłaszcza Mitakon 135/1.4.
To nie jest słuszne, bo z L też są szkła aps-c.
"Przecież w bazie mamy już takie rozgraniczenia np. EF i EF-S czy Sony E i Sony FE."
No i to jest właśnie bzdura z tym FE, bo nie ma takiego mocowania. A jak sztucznie rozróżniać to czemu nie Z i RF?
@Bradford
Do tej listy dopisz jeszcze Meike które ma jeszcze 7 obiektów z AF
poza Meike, to jeszcze są tacy producenci jak TTartisans, 7artisans, Sirui, którzy albo już wprowadzili obiektywy z AF na L-mount albo zapowiadają.
Czy w systemie L-mount brakuje szkieł? Tak i nie. Brakuje tych od Panasonica, bo jednak Panasonic inaczej obrazuje niż Sigma inny charakter i brakuje np Lumix S35mm f/1.4 PRO i 85mm, by było pełne trio.
lord13 - czepiasz się dokładnie tego, o czym pisałem wcześniej. Mitakon 1.4/135 wszedł na rynek w październiku 2015 roku i sam producent podawał wtedy na liście mocowań Leica T i tak zostało zaznaczone. Premiera mocowania Leica SL miała miejsce kilka tygodni później, więc wtedy nawet w naszej bazie nie było możliwości wyboru mocowania L-mount/SL-mount.
Naprawdę trudno przeglądać regularnie oferty dziesiątków często małych i chińskich producentów i sprawdzać, czy na liście mocowań nie pojawiło się coś nowego i potem wchodzić do naszej bazy, żeby to zaktualizować.
Rozgraniczenie Sony E i Sony FE też jest ze względów historycznych, bo pierwsze modele bezlusterkowców Sony miały matryce APS-C i obiektywy do nich nazywały się Sony E. Gdy weszła pełna klatka oznaczenie bagnetu zaczęło być też nazywane Sony FE.
@Arek
Bagnet nosi nazwę E. Nazwa FE dotyczy wyłącznie obiektywów, aby je odróżnić od obiektywów APS-C.
Sony E... jak "expensive" , ale co znaczy "F"?
molon_labe1 sierpnia 2025, 20:38
Sony E... jak "expensive" , ale co znaczy "F"?
F to skrót od FF.
Nie ma za co 😁
Skoro już o bazie danych obiektywów i ew. usprawnieniach. Przy 'wyszukiwaniu' obiektywów po producentach połączyłbym Olympusa z OM w formie (analogicznie do stosowanej w dpreview) 'Olympus/OM' no i może dopisał kategorię 'AF/MF', aby wyszukując choćby obiektywy z bagnetem L czy E odseparować te z MF (lub AF).
@brt1
"@Arek - a ile z tego to Sigma?"
A jakie to ma znaczenie, skoro to pełna współpraca?
@Arek
"Premiera mocowania Leica SL miała miejsce kilka tygodni później, więc wtedy nawet w naszej bazie nie było możliwości wyboru mocowania L-mount/SL-mount"
No przecież właśnie o tym mowa, że to nie ze względu na format, tylko na datę premiery, bo bagnet zmienił nazwę, dlatego powinno to być scalone. Przecież Sigma wciąż wypuszcza szkła aps-c i one już mają mocowanie L, nie widzisz że jest bałagan?
"Gdy weszła pełna klatka oznaczenie bagnetu zaczęło być też nazywane Sony FE."
Nieprawda. Bagnet nazywa się E i jest to wielkimi wołami napisane na każdym korpusie czy szkle pelnoklatkowym Sony. FE to fragment nazwy handlowej szkieł kryjących ff i stosowany praktycznie tylko przez Sony, podobnie jak u Nikona np. DX i FX, a jakoś nie rozroznialiscie tak mocowania Nikona, gdzie konsekwencja i logika?
@lord13 po co kopać się z koniem? Przecież to, że baza obiektywów w Optycznych jest bałaganiarska miewa błędy i jest źle zarządzana (czytaj: nie zarządzana) to Tajemnica Poliszynela. Jak potrzeba czegoś konkretnego wyszukać, zawsze można się posłużyć którąś z lepszych baz dostępnych w internecie, jest ich trochę. Poza tym peace, wakacje są, idealny czas do nicnierobienia. Albo robienia zdjęć właśnie.
Wiem że to nie S1RII, ale dziękuję bogu, że kupiłem A7R V.
Sony ma wielu bogów na youtubie?
Modelki i modele z E na koszulce, czy młody Bóg wyszli super. :) :) ;)
Bogowie z "E"? Mnóstwo ich: Zeus, Hera, Posejdon, Hades, Ares, Atena, Artemida, Hermes - samych greckich jest sporo. ;)
@mig-37
Generalnie nie mam problemów ze znalezieniem interesujących mnie informacji, ale jak się widzi, że nawet tak trywialne rzeczy jak poprawne nazewnictwo mocowań sprawia problemy redakcji zajmującej się sprzętem foto, to trochę ręce opadają.
Zdjecia... Takie sobie... Na jednym przy 3200 ISO widac szum na dalszych planach. Ogolne wrazenie, ze jakosc porownywalna jak z przecietnej taniej puszki APS-C.
darekw1967
Zaimponowałeś mi swoją analizą.
Nic tak nie dodaje wiarygodności ekspertowi, jak opinia zawierająca określenia
"puszka", "szkło". Wtedy wiadomo, że mamy do czynienia z głęboką wiedzą i niebanalnym doświadczeniem.
'Puszka' dodaje wiarygodności ekspertowi, a 'Sony E... jak "expensive" , ale co znaczy "F"?' jest świadectwem poczucia humoru komentującego.
FE to zapewne Fairly Expensive. ;)