Nowe obiektywy Canon RF
Firma Canon zaprezentowała trzy nowe pełnoklatkowe obiektywy z mocowaniem RF. Oferują one parametry: 24 mm f/1.4, 50 mm f/1.4 oraz 70-200 mm f/2.8.
INFORMACJA PRASOWA
Połączone światy: Canon rozszerza system EOS R o trzy nowe obiektywy RF, wzbogacając tym samym ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć
Warszawa, Polska, 30 października 2024: Canon ogłasza dziś wprowadzenie trzech nowych modeli do swojej serii obiektywów hybrydowych RF. Urządzenia te uzupełnią stale rosnącą ofertę obiektywów stałoogniskowych i zmiennoogniskowych w serii L kompatybilnych z systemem EOS R. Obiektywy RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24 mm F1.4L VCM wchodzą w skład nowej serii hybrydowych rozwiązań optycznych. Oferują niezbędne funkcje wideo, takie jak płynnie działający pierścień 11-listkowej przysłony kołowej, szybką i wydajną pracę przy słabym oświetleniu, jak również zaawansowaną optykę i minimalną niestabilność kąta widzenia (tzw. focus breathing). Te właściwości spełnią wymagania zarówno fotografów, jak i filmowców.
Na wprowadzenie tej hybrydowej technologii pozwolił pionierski system mocowania obiektywów RF firmy Canon. Technologia ta wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom profesjonalistów, którzy chcą korzystać z takich obiektywów, które bez żadnych kompromisów sprawdzą się i w świecie fotografii, i w świecie filmu.
RF 70-200mm F2.8L IS USM Z
Dzięki swojej poręczności, funkcjonalności i zakresowi zoomu model RF 70-200mm F2.8L IS USM Z sprawdzi się doskonale przy rejestrowaniu zawodów sportowych, dzikiej przyrody czy materiałów do serwisów informacyjnych. Profesjonaliści wykorzystają go do zastosowań hybrydowych, w których ważne są dodatkowa elastyczność i zasięg. Zawodowi filmowcy docenią kluczowe funkcje wideo, takie jak elektroniczna regulacja parafokalności i tłumienie „oddychania obiektywu”, a także serwomechanizm zoomu (wymaga opcjonalnego adaptera Power Zoom), wbudowany 5,5-stopniowy optyczny stabilizator obrazu1 oraz dedykowany pierścień2 do płynnej regulacji przysłony. Obiektyw ten jest kompatybilny z opcjonalnymi konwerterami RF firmy Canon.
Do płynnego powiększania obrazu można natomiast wykorzystać opcjonalne adaptery Power Zoom – PZ-E2 lub PZ-E2B. Obsługuje się je ręcznie lub zdalnie za pośrednictwem aplikacji Canon Camera Connect/EOS Utility, funkcji Browser Remote lub poprzez IP przy użyciu protokołu Canon XC ze zgodnymi kamerami. 20-stykowy interfejs adaptera PZ-E2B jest również kompatybilny z uchwytem Zoom Servo Grip firmy Canon, co zapewnia wygodniejszą obsługę, a także regulację zoomu i ostrości. Jest to rozwiązane szczególnie przydatne w zastosowaniach studyjnych.
RF 50 mm F1.4L VCM
Obiektyw RF 50 mm F1.4L VCM cechuje się bardzo praktycznym zakresem ogniskowej, wyjątkową ostrością i znakomitą jakością obrazu, a także naturalnym kątem widzenia – zbliżonym do tego, jaki postrzega ludzkie oko. W efekcie model ten doskonale nadaje się do wykonywania portretów przy słabym oświetleniu, tworzenia reportaży, a także filmów w kinowym stylu ze ślubów i innych wydarzeń. Urządzenie to waży o 40 procent mniej niż model RF 50mm F1.2L USM, co zadowoli twórców poszukujących lekkiego obiektywu o szybkiej przysłonie.
RF 24mm F1.4L VCM
Model RF 24mm F1.4L VCM, lżejszy o 20 procent od swojego poprzednika z serii EF, oferuje szeroki zakres ogniskowej. To sprawia, że doskonale nadaje się do fotografowania krajobrazów, architektury i wnętrz, a także tworzenia portretów środowiskowych, materiałów filmowych i wywiadów, w których ważne jest przedstawienie obiektu w danym kontekście. Oba obiektywy mają ten sam rozmiar i kształt co pozostałe obiektywy hybrydowe, dzięki czemu są wygodniejsze w użyciu oraz podczas montażu.
Obiektywy RF 50 mm F1.4L VCM i RF 24 mm F1.4L VCM są tej samej wielkości co inny, hybrydowy obiektyw stałoogniskowy w tej serii – RF 35 mm F1.4L VCM. Oba te modele cechują się szybką przysłoną f/1.4, co stanowi atut przy słabym oświetleniu. Dzięki silnikom Nano USM ora z Voice Coil Motor3 urządzenia te wyróżniają się wyjątkowo szybkim autofokusem i niemal bezgłośną pracą. Sprawdzą się również w trudnych warunkach - wysokiej jakości elementy szklane chroni specjalna obudowa obiektywów serii L,4 a mocowanie zabezpiecza wodoodporna guma. Powłoka fluorowa na pierwszej powierzchni soczewki zapobiega przywieraniu brudu do przednich elementów, natomiast specjalny pierścień sterowania obiektywem, pierścień przysłony i konfigurowalny przycisk funkcji obiektywu zapewniają spersonalizowaną kontrolę na wysokim poziomie.
Wszystkie trzy nowe obiektywy hybrydowe, zaprojektowane z myślą o coraz bardziej zbieżnych rynkach wideo i fotograficznym, dzięki właściwościom takim jak pierścień przysłony2, minimalne „oddychanie obiektywu” i płynne ustawianie ostrości, gwarantują nowy poziom kreatywnej kontroli i oszałamiającą jakość obrazu.
Najważniejsze właściwości obiektywu Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM Z
Więcej informacji: https://www.canon.pl/lenses/rf-70-200mm-f2-8l-is-usm-z/
- Podstawowy zakres ogniskowych z szeroką przysłoną f/2.8 - nadaje się do różnorodnych zastosowań fotograficznych i filmowych
- Doskonała jakość obrazu i większa trwałość dzięki zabezpieczeniom przed warunkami atmosferycznymi; zastosowanie dwu soczewek Super UD, jednej soczewki UD, trzech soczewek asferycznych oraz powłok ASC i Super Spectra przekłada się na wyraźne obrazy o dużym kontraście
- Profesjonalna elektroniczna funkcja ogniskowania parafokalnego i tłumienia oddychania obiektywu utrzymuje stabilne pole widzenia podczas rejestracji filmów
- Wewnętrzna regulacja zoomu powoduje, że długość tuby obiektywu jest stała, co sprawdza się podczas montażu sprzętu, zwiększa odporność na warunki atmosferyczne i zapewnia płynniejszą pracę
- Płynne działanie pierścienia przysłony: 32 stopnie regulacji (bez kliknięć) i przełącznik zwalniania blokady w pozycji "Auto"
- 11-listkowa przysłona kołowa zapewnia doskonałą kreatywną kontrolę nad efektem bokeh i rozproszeniem światła
- Do wyboru biała powłoka (odporna na ciepło) lub standardowa czarna
- Waga 1115 g (biała powłoka), 1110 g (czarna powłoka) - bez uchwytu na statyw
- Wymiary 88,5 mm (szer.) x 199 mm (dł.)
Najważniejsze właściwości obiektywu Canon RF 50mm F1.4L VCM
Więcej informacji: https://www.canon.pl/lenses/rf-50mm-f1-4l-vcm/
- Naturalna ogniskowa 50 mm z szybką przysłoną f/1,4 - nadaje się do tworzenia portretów i filmów przy słabym oświetleniu oraz filmowania w warunkach wymagających kontroli głębi ostrości
- Doskonała jakość obrazu dzięki dwóm asferycznym częściom obiektywu i soczewce UD, a także powłokom Super Spectra i ASC zapewniającym znakomitą ostrość i kontrast. Zabezpieczenia przed warunkami atmosferycznymi stosowane w serii L gwarantują trwałość w każdej sytuacji
- Płynne działanie pierścienia przysłony: 32 stopnie regulacji (bez kliknięć) i przełącznik zwalniania blokady w pozycji "Auto"
- 11-listkowa przysłona kołowa zapewnia doskonałą kreatywną kontrolę nad efektem bokeh i rozproszeniem światła
- Silniki VCM i Nano USM zapewniają płynny, szybki i cichy autofokus
- Konfigurowalny przycisk i pierścień sterujący ułatwiają personalizację i kontrolę ustawień aparatu
- Waga: 580 g
- Wymiary: ok. 76,5 × 99,3 mm
Najważniejsze właściwości obiektywu Canon RF 24mm F1.4L VCM
Więcej informacji: https://www.canon.pl/lenses/rf-24mm-f1-4l-vcm/
- Szeroka ogniskowa 24 mm z szybką przysłoną f/1,4 - nadaje się do fotografowania wnętrz i krajobrazów przy słabym oświetleniu oraz filmowania w warunkach wymagających kontroli głębi ostrości
- Znakomita jakość obrazu dzięki dwóm soczewkom UD i jednej soczewce asferycznej, a także powłokom Super Spectra, SWC i ASC zapewniającym doskonałą ostrość i kontrast. Zabezpieczenia przed warunkami atmosferycznymi stosowane w serii L gwarantują trwałość w każdej sytuacji
- Płynne działanie pierścienia przysłony: 32 stopnie regulacji (bez kliknięć) i przełącznik zwalniania blokady w pozycji "Auto"
- 11-listkowa przysłona kołowa zapewnia skuteczną kreatywną kontrolę nad efektem bokeh i rozproszeniem światła
- Płynny, szybki i cichy autofokus dzięki silnikom VCM i Nano USM
- Konfigurowalny przycisk i pierścień sterujący ułatwiają personalizację i kontrolę ustawień aparatu
- Uchwyt filtra z tyłu obiektywu zapewnia jeszcze większą kontrolę twórczą
- Waga: 515 g
- Wymiary: ok. 76,5 × 99,3 mm
1 Standard CIPA-2024: 5,5 stopnia w centrum obiektywu, w kierunkach odchylenia/pochylenia przy ogniskowej 200 mm i przy użyciu aparatu EOS R8.
2 Pierścień przysłony jest nieaktywny podczas robienia zdjęć w przypadku stosowania obiektywu z aparatami EOS R wprowadzonymi na rynek przed majem 2024 r.
3 Ważne: silnik Voice Coil Motor (VCM) emituje pole magnetyczne o niskim natężeniu. Choć użytkowanie tego urządzenia jest ogólnie bezpieczne, zaleca się, by osoby korzystające z rozrusznika serca lub innego urządzenia medycznego skonsultowały się z lekarzem.
4 Mimo że konstrukcja obiektywu jest odporna na kurz i wodę, nie może ona całkowicie zapobiec przedostawaniu się kurzu lub kropel wody do wnętrza obiektywu.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
żegnajcie nerki.
Canon o 70-200: "Do wyboru biała powłoka (odporna na ciepło) lub standardowa czarna"
Kto i dlaczego miałby wybrać standardową?
Szybka przysłona przydaje się przy uciekającym świetle. ;)
A przy wolnej przysłonie to trzeba czekać i czekać. Mniej zdjęć się wtedy robi.
Bahrd: "Kto i dlaczego miałby wybrać standardową?"
Waga 1115 g (biała powłoka), 1110 g (czarna powłoka)
Standardowy czarny jest lżejszy.
"Doskonała jakość obrazu i większa trwałość dzięki zabezpieczeniom przed warunkami atmosferycznymi;.."
Ciekawe jest jak zabezpieczają obraz przed warunkami atmosferycznymi..jakiś cyfrowy werniks czy co?
Się marketing wygłupił. Płynna przesłona i małe oddychanie miały by być warunkowane nowym mocowaniem.
Po tylu latach mogliby już sobie darować wyliczanie przy każdej okazji wyimaginowanych zalet zmiany mocowania. Te realne nam wystarczą.
Bahrd: z czarną mniej rzucasz się w oczy, biała czyli oznaką serii L jak luxury może przyciągać złodziei szczególnie w miastach gdzie jest duża przestępczość. Ale jeśli się nie boisz możesz chodzić z białą eLką. Poza tym jaskrawy biały odstrasza zwierzęta i ptaki.
RoKoz: rozumiem że jak byłbyś prezesem to zwolniłbyś cały dział marketingu? Obrażanie się na marketing jest zupełnie bez sensu
´rozumiem że jak byłbyś prezesem to zwolniłbyś cały dział marketingu? Obrażanie się na marketing jest zupełnie bez sensu´
Tu każdy dzial marketingu zwalniany jest pod dowolnym postem. Przed marketingiem Canona można bic pokłony - nikt nie pisze piękniejszych opowiesci, no i ow marketing sprzedał w 2023 900k zmurszalych technicznei lustrzanek. Ave Canon Marketing Team!
3 obiektywy i tylko 4 ´disclaimery´? Czy Sony mnie słyszy? ;-)
Zgadzam się ze stwierdzeniami, że 50 mm to praktyczny zakres ogniskowej i 24 mm to szeroki zakres ogniskowej.
Zakres ogniskowej przy stałce? ;) Pięknie powiedziane. Chyba zresztą nie po raz pierwszy. :)
przeciez to AI tlumaczylo. nie bic. to jest wiecej A niz I ;)
Biały nie jest mniejszy?
molon" "Waga 1115 g (biała powłoka), 1110 g (czarna powłoka)
Standardowy czarny jest lżejszy."
Goście na rowerach z powodu kilku(nastu) gramów piaskują swoje ramy, ale żeby fotografowie?!
Ad1216, w sumie fakt, ważne, że można wybrać sobie opcję.
Damian, są dwa białe - i ten drugi (choć pierwszy), jest mniejszy.
´przeciez to AI tlumaczylo´
To wiadomix, dlatego też AI na początku każdego zdania użyło wielkiej litery ;-)
"RoKoz: rozumiem że jak byłbyś prezesem to zwolniłbyś cały dział marketingu?"
Dlaczego? Tylko szefa że klepnął taką głupotę.
"Obrażanie się na marketing jest zupełnie bez sensu"
Ależ ja się nie obrażam. Marketing polega na wychwalaniu zalet i umniejszaniu wad. Tutaj mamy zwykłe kłamstwo które obraża inteligencję czytelników.
Dostaję czasem do zatwierdzenia marketingowe ulotki jaki produkuje firma w której pracuję i jestem bardzo wyczulony na kłamstwa, bo wiem z bezpośrednich spotkań z klientami że oni tez są na to wyczuleni. Nikt nie lubi być traktowany jak idiota.
"Nikt nie lubi być traktowany jak idiota"
To dlaczego 75% ludzi chodzi na wybory?
Nie lubią ale chcą? Może z tymi ulotkami też tak jest i marketingowcy o tym wiedzą :)
rockatansky: "To dlaczego 75% ludzi chodzi na wybory?"
- No to akurat wiadomo.
Wynika to z jednej z 6 zdefiniowanych potrzeb człowieka.
Potrzeby... bycia ważnym".
Dlatego marketing wyborczy odwołuje się hasłami do tej potrzeby wprost np:
"Twój głos jest bardzo ważny" "liczy się Twój głos" ..itd.
Bardzo unikalna cecha stałki RF 50/1.4: „Obiektyw RF 50 mm F1.4L VCM cechuje się bardzo praktycznym zakresem ogniskowej”; czyli ogniskowa jest regulowana lecz nie podali w jakim zakresie. Może to jest ukryte 35-70mm ? ;-)
Myślę że zatrudnianie w marketingu ludzi bez znajomości (jakiegokolwiek, włacznie z ojczystym) języka to odwieczną tradycja. Pewnie nawet kandydaci są pod tym kątem egzaminowani. Gdybym dobrze poszukał, to znajdę ulotkę wydaną lat temu dwadzieścia kilka przez firmę Euro Color (dystrybutor Olympus kiedyś) Tam będzie dumny tytuł: Pojedyncze Odbicie Lustrzane. Tak przelożono the Single Lens Reflex...
To nie tylko domena marketingowców. Kiedyś pewienen dostojny autorprzekładu powieści Alistaira MacLeana przetłumaczył Wright Cyclone engine jako cyklonowy silnik Wrighta. Z kolei popularny serial The A-Team funkcjonował u nas jako Drużyna A.
Canon jest lepszy, gdyż stosuje wodoodporne gumki. Konkurencja poprzestaje na niewodoodpornych.
mig, chodziło o jakość powłok!!! ;-)
" Kiedyś pewienen dostojny autorprzekładu powieści Alistaira MacLeana przetłumaczył Wright Cyclone engine jako cyklonowy silnik Wrighta. Z kolei popularny serial The A-Team funkcjonował u nas jako Drużyna A. "
To jeszcze nic. Swego czasu tłumacz Breżniewa przetłumaczył święto Wniebowstąpienia jako Dzień Lotnictwa :-)))
A jaki przekład "The A-Team" byłby lepszy?
A-Team to nie nazwa własna, tylko pospolita. Attack team. Drużyna szturmowa.
Teraz jasne. Dzięki!
Czyli "Drużyna A" nie jest szczególnie złym tłumaczeniem.
Chodzi o szyk wyrazów. Drużyna A to by był Team A. Jednostki są numerowane literami na końcu. Np company B. Natomiast fire team, sniper team określają rodzaj zespołu.
Czyli kompletnie bez znaczenia w przypadku filmu rozrywkowego.